Wkrótce po pojawieniu się Internetu uświadomiono sobie, że nieruchomość na stronie internetowej (lub przestrzeń na stronach internetowych) ma wartość komercyjną w świecie reklamy. Powodem tego była rosnąca popularność Internetu i rosnąca liczba gałek ocznych otrzymywanych przez różne strony internetowe. Tak powstała reklama internetowa (lub reklama internetowa). Dzisiaj reklama internetowa jest traktowana jako jeden z najskuteczniejszych i najbardziej ekonomicznych środków reklamy. W rzeczywistości wiele firm, zwłaszcza małych, wykorzystuje tylko to (niedrogie) medium do reklamowania swoich produktów i usług. Wraz z rozwojem technologii zmieniły się metody reklamy online. Baner oparty na grafice Reklamy i reklamy tekstowe zyskały należyte uznanie i były dość szeroko stosowane w reklamach internetowych. Nawet teraz banery reklamowe są jedną z najpopularniejszych form reklamy internetowej.
Prawdziwy przełom w reklamie internetowej przyniósł jednak program reklamowy Google AdSense. Ten program pomógł połączyć reklamodawców z kilkoma właścicielami witryn, którzy byli gotowi zaoferować miejsce reklamowe na swoich stronach. Dzięki programowi Google AdSense reklamy były wyświetlane w witrynach, które miały pewne znaczenie dla produktów lub usług oferowanych przez reklamodawcę. Ten rodzaj reklamy jest również nazywany reklamą ukierunkowaną, ponieważ reklamy są wyświetlane tylko zainteresowanym odbiorcom, a nie tylko każdemu lub wszystkim. Wkrótce Google AdSense stał się bardzo skuteczną formą ukierunkowanej reklamy. W programie Google AdSense webmasterzy są opłacani za kliknięcie i za wyświetlanie tysięcy reklam. A reklamodawcy mogą kontrolować kwotę, którą chcą wydać na reklamę za pośrednictwem programu Google Adwords, który działa w połączeniu z programem AdSense.
Program Google AdSense zainteresował wielu reklamodawców i webmasterów, a jego popularność stale rośnie. Do czasu powstania lepszego programu reklamowego; Google będzie nadal zajmować swoje miejsce w centrum reklamy online.